دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
رئیس ستاد انتخابات استان مازندران:
 بیشترین داوطلبان مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر هستند/ ثبت‌نام ۱۰ نفر در انتخابات خبرگان رهبری
 رئیس ستاد انتخابات مازندران و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: بیشترین ثبت نامی‌های مجلس شورای اسلامی در این استان، مربوط به شهر‌های قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی هستند.
زهرا شریفی - آوای خزر: قاسم عزیز زاده گرجی عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور برگزار شد با اشاره به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: ثبت نام از داوطلبان از ۲۷ مهر تا ۳ آبان به صورت اینترنتی آغاز شد که ۷۴۸ نفر ثبت نام نهایی کردند که این میزان نسبت به دوره‌های گذشته ۷۵/۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۵۸ نفر خانم بودند که این میزان نسبت به دوره‌های گذشته ۱۳۲ درصد افزایش داشت، افزود: از تعداد ثبت‌نام شدگان ۱۸۸ نفر سابقه ایثارگری دارند که نسبت به ادوار گذشته ۳۳/۳ درصد افزایش داشت.

سرپرست معاونت سیاسی استاندار مازندران، گفت: از تعداد ثبت نامی‌های مجلس ۲۹ نفر معادل ۳/۸۸ درصد سابقه نمایندگی دارند.

وی میانگین سنی برای شرکت در انتخابات را ۳۰ تا ۷۳ سال اعلام کرد و افزود: ۱۴۳ نفر بین ۴۰ تا ۴۵ نفر معادل ۱۹ درصد و ۶ نفر هم بین سنین ۷۰ تا ۷۵ نفر معادل یک درصد هستند.
 
عزیز زاده گرجی گفت: از تعداد شرکت کنندگان ۵۷۱ نفر معادل ۷۶ درصد کارشناسی ارشد دارند و ۲۷۷ نفر کارمند هستند که بیشترین ترکیب شغلی بوده است و نسبت به دوره‌های قبل افزایش داشته است.

وی بیان کرد: داوطلبان مشمول ماده ۳۲ با ۴۳ درصد نسبت به گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت. رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: بیشترین ثبت نامی‌ها مربوط به شهر‌های قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی با ۱۴۳ نفر و کم‌ترین ثبت‌نامی‌ها با ۵۳ نفر مربوط به نوشهر و چالوس بوده است.

وی یادآور شد: بعد از ثبت نام، سوابق کاندیدا‌ها و هر داوطلب ۵ استعلام به مراجع پنج‌گانه آغاز شد و به ۳ هزار و ۷۴۰ استعلام ارسالی پاسخ داده شد.

عزیز زاده گرجی همچنین به ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: ثبت نام خبرگان رهبری از ۱۴ آبان ماه آغاز و تا ۲۰ آبان ادامه دارد که تاکنون ۱۰ نفر نام نویسی کردند.

وی افزود: از این تعداد ۸ نفر سابقه ایثارگری دارند و ۴ نفر هم سابقه نمایندگی در ادوار گذشته در مجلس خبرگان رهبری را دارند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: از تعداد داوطلبان یک نفر در سن ۴۱ تا ۵۰ سال، یک نفر ۵۱ تا ۶۰ سال و ۴ نفر ۶۱ تا ۷۰ سال هستند. وی ادامه داد: از ۹۳۸ نفر ۸۹۰ نفر آقا و ۴۸ نفر خانم در قالب هیات اجرایی حضور دارند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها